Monday 9 March 2009

Kenangan Itu Indah...

Pontian adalah sebuah daerah di negeri Johor yang cantik kerana terletak di persisiran Selat Melaka. Saya pernah pergi sekali masa kecil dulu bersama keluarga, mengikut abah yang berurusan kerja di sana. Sejak itu, saya tidak pergi2 lagi ke sana hinggalah bertemu jodoh dengan orang Pontian 16 tahun yang lalu.
Sejak berkahwin dan menetap di Segamat, hampir setiap minggu saya akan pulang ke kampung suami, menziarahi ibu mentua. Semalam (Ahad) seperti biasa saya pulang ke Pontian, tiba dalam pukul 5.30 petang. Suami terus bawa kami semua ke tepi laut, menunggu matahari terbenam. Melihat suami yang bersungguh2 mengambil gambar (kegemarannya sekarang), membuatkan saya rasa terharu dan berjanji di dalam hati bahawa saya harus menyokong hobi barunya itu. (keindahan matahari terbenam: gambar ihsan dari file suami)
Kesungguhan suami merakam matahari terbenam membuatkan saya terkenang pada ketulusan dan kasih sayang suami, pada kenangan cinta kami..dan tiba2 saya tak sedar airmata saya mengalir. Sejak akhir2 ini, saya sangat sensitif dan sentiasa terkenang masa2 lalu. bagi saya kenangan itu indah..walaupun mungkin kenangan itu adalah ingatan pada segala peristiwa suka, duka, pahit, manis..namun ia tetap indah untuk dikenang. Saya akan simpan segala kenangan itu di lubuk hati yang paling dalam....

No comments:

Post a Comment