Wednesday 4 March 2009

Satu Kehilangan...

Hari ini saya kehilangan kandungan saya yang berusia 11 minggu. Sedih..bila doktor mencadangkan agar saya mengeluarkan kandungan tersebut kerana janin tidak sihat, tiada denyutan jantung. Saya keluar dari klinik dengan penuh persoalan, kekeliruan, sedih, cemas dan macam-macam lagi. Sebaik sampai di rumah, saya menangis. Akhirnya, saya bangun mandi, ambil air sembahyang, bersolat, membaca Al-Quran dan Surah Al Mathurat. Mudah2an saya tenang.

Sebenarnya, sejak seminggu yang lepas, saya telah bermimpi mengalami pendarahan..Saya terjaga dari tidur dan memohon agar mimpi ini tidak menjadi kenyataan. Sejak itu hati saya mulai terasa yang seolah2 akan berlaku sesuatu pada kandungan saya. Saya hanya berdoa pada Allah.. Bagaimanapun, saya percaya bahawa Allah sentiasa memberi yang terbaik untuk kita..Setiap yang berlaku mungkin ada hikmahnya..Saya kena terima dengan redha..

Pagi esok, jam 9 saya akan ke salah sebuah klinik O & G untuk cuci. Semalaman saya tidak dapat melelapkan mata..Waktu saya menulis blog ini, terasa kesakitan yang mulai datang dan terasa darah yang mengalir semakin banyak..Saya menangis...saya rindukan gerakan dan tendangan bayi dalam perut saya....saya impikan seorang permata hati yang terakhir yang dapat saya hadiahkan kepada suami tercinta...Adakah saya masih berpeluang lagi..? Dalam hati saya, saya ingin melakukan pengorbanan terakhir untuk suami..walaupun saya terpaksa mengorbankan nyawa saya sekalipun...

Saya amat terasa kehilangan ini...bagaimanapun saya harus redha dan bersyukur menerima ketentuan ini...Semoga Allah memberikan saya ketenangan untuk saya hadapi dugaan ini...

No comments:

Post a Comment