Monday 2 March 2009

Hari Minggu Yang Menggembirakan..

Hari ini saya rasa hari minggu yang paling seronok dan menggembirakan. Hari ini saya dikelilingi oleh semua anak-anak saya..Fitri, pulang dari asrama hari Jumaat yang lepas..Ika saya ambil dia hari Jumaat petang. Fareha dan Aiman, atuk mereka hantar ke rumah pada hari Sabtu petang. Bila bangun pagi, nampak suami, anak-anak di sisi..saya rasa sungguh bahagia!! Lama sudah saya tidak menikmati rasa bahagia seperti ini..berhari minggu di rumah sendiri bersama anak-anak..! Saya dah bercadang nak ajak mereka bersarapan di luar, pergi pasar bersama dan masakkan hidangan tengahari untuk mereka..

Hari ini saya masak ketupat (segera) dan nasi putih berlaukkan kari daging, sambal goreng jawa, asam pedas ikan parang dan ayam goreng. Fitri beberapa kali keluar masuk dapur..bertanya saya ' mama masak apa?'. Sambil masak, saya selesaikan membasuh kain baju, dibantu oleh anak gadis saya..Fareha. Walaupun agak sibuk dan banyak kerja..tapi saya sungguh gembira..Hilang penat tengok anak-anak gembira bersama saya dan abah mereka..Dah lama mereka tak pulang ke rumah..

Petangnya, ibu mentua dan kakak ipar saya datang bersama keluarga..Gembira melihat mereka datang..Dah lama rasanya rumah saya tidak dikunjungi saudara mara..sejak ketiadaan pembantu rumah. Mereka memahami keadaan saya yang bekerja dengan ada anak kecil. Sebenarnya, saya tak kisah pun..Saya lebih suka kalau rumah saya sentiasa dikunjungi..kerana itulah yang menampakkan kemeriahan dan menaikkan seri rumah. Rasa seronok bila melihat masakan saya habis dimakan..Saya tertanya di dalam hati..adakah saya dapat menikmati lagi suasana semeriah hari ini...?

No comments:

Post a Comment