Thursday 19 March 2009

CUTI SEKOLAH

Tak puas rasanya menikmati waktu cuti sekolah yang cukup singkat bagi saya. Lima hari bersama anak2(Fareha, Aiman, Ika) dan 3 hari bersama Fitri membuatkan saya rasa sangat2 gembira. Sepanjang cuti sekolah ini, rutin harian saya turut berubah. Kalau sebelum ini, saya bangun pagi dengan bersantai, malam pun jarang2 juga masak tapi bila cuti sekolah ni, pagi saya kena bangun seawal 5.30 pagi, masakkan lauk pauk dan nasi untuk makan tengahari anak2, saya juga buatkan breakfast untuk mereka..heavy breakfast! Saya rasa memang betul2 macam ibu mithali! Malam pulak, saya akan tidur lambat, basuh kain baju dan siapkan bahan2 untuk dimasak waktu pagi keesokannya. Itulah rutin saya sejak beberapa hari ini. Tapi, saya bahagia.

Saya rasa, alangkah baiknya kalau saya dapat begini selalu, menjadi ibu dan isteri yang sempurna untuk anak2 dan suami tercinta. Esok, Fareha akan pulang semula ke Labis. Dia ada program sekolah-program motivasi! Saya dah mula rasa sayu..Rasa macam belum puas lagi nak bersama mereka. Minggu depan saya akan kembali tinggal bertiga, dengan suami dan baby yang nakal tu! Babylah tempat saya bergaduh dan bermain..

Apa2 pun saya akan cuba buat yang terbaik untuk mereka..agar mereka dapat simpan segala kenangan cuti ini yang terindah dalam ingatan mereka...

No comments:

Post a Comment