Sunday 11 October 2009

A SHOULDER TO CRY ON

Nyanyian Tommy Page ni pertama kali saya dengar semasa tahun pertama di UUM. Kalau dulu saya hafal setiap bait2 lagu. Ada orang yang boleh dianggap sebagai "shoulder to cry on", sentiasa menjadi pendengar, memahami dan penyayang. "Shoulder to cry on" ini boleh jadi ibu, ayah, adik2 atau sahabat.

Anak2 saya menganggap sayalah "shoulder to cry on" mereka. Sayalah tempat mereka meluahkan segala rasa. Dan kadang2 juga saya pun menerima nasihat mereka. Dalam hubungan, kami semua seperti kawan tetapi pada waktu2 tertentu. Pada masa yang lain pula, kami adalah anak beranak.

Petang tadi saya ke sekolah Fitri dan Fareha. Mereka nak berjumpa saya setelah seminggu tak berjumpa. Fitri meluahkan segala rasanya, perasaannya menghadapi peperiksaan. Berkali2 dia minta saya dan abahnya mendoakannya. Kasihan dia...Saya dan abahnya sentiasa mendoakan kejayaannya. Saya terharu bila dia kata, "Dah lama ayong tak dapat jumpa abah.." Dia berjanji nak menelefon abahnya malam ini. (Dia rindu kat abah dia walaupun dah berjumpa minggu lepas).

Sebagai ibu, saya pula tak sabar nak menunggu kepulangan mereka pada hari Jumaat nanti (16hb). Semoga mereka berjaya dalam hidup mereka...dan saya..cukup bahagia menjadi " sholuder to cry on" untuk selama-lamanya....

No comments:

Post a Comment