Thursday 1 October 2009

IDILFITRI 2009

Tahun ni saya dan keluarga beraya di kampung suami, di Ayer Baloi, Pontian. 2 Hari sebelum raya (Jumaat) kami dah pulang ke kampung. Hari Sabtu tu adalah hari untuk masak2. Rasa seronok melihat gelagat anak2 kecil, Ika dan baby sibuk menolong di dapur. Fareha dah besar dan mula menolong secara serius. Fitri juga turut membantu, cuma saya selalu ingatkan dia untuk melihat buku2 bila tak ada apa nak buat sebab PMR hanya tinggal 2 minggu sahaja selepas hari raya. Raya kali ni, tak boleh nak meriah sangat sebab Fitri nak periksa. Fikiran saya risau..hati ibu...



Inilah gelagat anak2 saya pada petang raya..masing2 sibuk menolong Mak Atuknya memasak ketupat.

Pagi raya, saya, suami dan anak2 ke kubur ayah mentua. Dekat aje dengan rumah..jalan kaki aje..Lepas tu, baru kami bersiap. Suka saya tengok anak2 lelaki saya yang comel dan segak dengan baju Melayu, bersongkok dan bersampin. Suami...? Hmmmm..tentulah paling handsome..! Balik dari sembahyang raya, kami bergambar keluarga dan saling bermaafan. Rindu pada mak dan abah serta adik2 yang ada di Labis tapi..simpan aje dalam hati..Saya berdoa agar Allah menyampaikan perasaan rindu dan sayang saya pada mereka. Alhamdulillah, hari raya ke 4, kami sekeluarga pulang ke Labis dengan selamat.









No comments:

Post a Comment