Thursday 8 October 2009

PMR

Jam di komputer saya menunjukkan pukul 8.32 pagi. Dalam masa 28 minit sahaja lagi peperiksaan PMR akan bermula. Debaran di dada saya semakin kencang. Mulut saya tak putus2 berdoa. Mungkin ada orang yang akan mengutuk saya dengan sikap saya seperti ini, seolah2 tidak redha dan tidak percaya pada Qada' dan Qadar. Tapi...memang itu sifat saya setiap kali anak2 atau pelajar2 saya mengambil peperiksaan. Kalau anak orang (pelajar2 saya) pun saya risau dan berdebar, apatah lagi anak sendiri! Mungkin bagi orang lain, ini semua perkara biasa...Perkara kecil pun nak risau..tapi bagi saya tidak. Ini soal masa depan.

Setiap orang menghadapi sesuatu situasi itu berbeza. Mungkin saya tidak begitu worry pada sesetengah perkara tapi worry pulak pada perkara yang lain (contohnya: exam anak). Saya dapat bayangkan waktu ini, Fitri sudahpun masuk ke dalam dewan. Semoga dia berjaya dengan cemerlang.

No comments:

Post a Comment