Friday 9 October 2009

8 oktober 2009

Petang tadi saya mengadakan sedikit jamuan untuk pelajar2 saya dari kelas DBS (ECO 261). Tak ramai dalam 10-15 orang saja. Sambil tu ada juga kawan2 yang nak datang beraya jadi, majlis tu lebih nampak meriah dengan kehadiran mereka. Kehadiran anak2 kecil (sebaya dengan Ika dan Baby) menambahkan lagi kemeriahan majlis. Majlis berterusan hingga malam bila ada satu lagi keluarga yang hadir.

Makanan untuk majlis saya order saja, ketupat palas dan roti jala. Tapi..rendang daging dan kari ayam saya masak sendiri! Seronok bila tengok juadah berselera dinikmati oleh tetamu. Dalam kesibukan membuat persiapan majlis, Fitri call. Dia baru habis exam petang tu. Sempat juga saya bertanya keadaannya. Tak putus2 dia memohon restu dari saya. Sebagai ibu, setiap saat, setiap detik yang berlalu, saya sentiasa mendoakannya.

Semoga dia terus berjaya. Pukul 7.00 petang, pelajar2 saya pulang dengan rasa gembira. Saya juga mendoakan mereka berjaya dalam peperiksaan akhir pada 28 Oktober ini.




No comments:

Post a Comment