Monday 23 August 2010

HUJUNG MINGGU

Petang Jumaat lepas, Fareha (Kak Ngah) balik ke Shah Alam bersama seorang kawannya. Turut sama ialah mak dan abah, naik bas yang sama dengan Kak Ngah. Dalam pukul 4 petang, saya ambil mereka di Stesyen Bas Seksyen 17. Saya masak simple aje hari itu - mee udang tomato dan nasi lemak sambal udang. Kebetulan pula, saya dan suami serta 2 orang anak2 kami yang comel tu akan mengikut kami menghadiri jamuan berbuka puasa pejabat PPS.

Sabtu (21 Ogos), suami bekerja - ada mesyuarat sejak Jumaat di Hotel Bluewave. Saya dan mak memasak juadah berbuka lebih awal sebab petang nak bawa anak2 ke SACC Mall dan Kompleks PKNS. Seronok budak2 ni dapat berjalan-jalan menikmati juadah yang pelbagai di Bazaar Ramadhan di Kompleks PKNS. Dapat beli kasut raya sepasang seorang di BATA. Hmmm...citarasa masing2. Saya tak masuk campur...jadi tukang bayar aje.

Ahad (22 Ogos), saya ada kelas e-pjj di InTEC, Seksten 17 dari jam 8.30 hingga 6.00 petang. Pertama kali saya tak dapat menghantar Fareha ke stesyen bas untuk pulang ke Segamat. Memang rasa sedih juga, tapi saya pun ada tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Saya bertolak awal, pukul 7.30 pagi sebab nak singgah di fakulti dulu, ambil beberapa barang yang diperlukan. Sebelum pergi, sempat saya jumpa Fareha. Semoga dia kuat dan berjaya dalam kehidupannya.

Saya tiba di rumah dalam pukul 6.30 petang. Nasib baik ada emak yang banyak membantu saya sepanjang 2 hari ini, terutamanya hari Ahad yang sangat suntuk untuk saya. Saya balik, emak dah siap masak. Terima kasih emak, abah yang telah banyak membantu saya selama ini.

Sebagai mengenang pengorbanan mereka, saya dan suami nak ajak mereka berbuka puasa di luar aje malam ni. Tempat...? Mana lagi...Restoren D'Arab Cafe, Seksyen 7. Makanan kegemaran kami sejak beberapa bulan ni. Semoga Allah sentiasa memberkati hidup kami sekeluarga, lebih2 lagi di bulan Ramadhan ini. Amin.

No comments:

Post a Comment