Wednesday 18 August 2010

DUGAAN DI BULAN RAMADHAN

Semalam hari yang amat meletihkan. Inilah dugaan di bulan Ramadhan ini. Hari Selasa, saya ada kelas PLK. Nasi baik kelas hari ini cuma 4 jam. Dari 8.30 pagi hingga 12.20 tengahari. Saya habiskan kelas agak lewat, 12.30 tengahari. Balik ke ofis dulu di fakulti untuk buat persediaan kelas PLK pada petangnya. Dalam pukul 2,00 petang saya pulang ke rumah, masak untuk berbuka puasa. Menu simple, mee goreng, kari kepala ikan dan sayur. Buat kuih keria sikit. Saya bawak bekal ke kelas.


Dalam kelas PLK, saya dan pelajar2 saya berbuka bersama. Seronok berbuka dalam kelas. Lepas tu, kami bersolat ikut giliran dan meneruskan kelas hingga pukul 9.15 malam Sampai di rumah, dah pukul 9.30. Anak2 belum tidur. Suami dan adik iparnya (yang tinggal bersama kami) dah bersolat terawih. Saya melayan anak2 menonton TV. Entah kenapa, mata tak mengantuk walaupun badan terasa letih. Saya menonton TV hingga pukul 12.30 malam. Paksa mata untuk lelap memandangkan pagi esok saya kena bangun untuk sediakan hidangan sahur.


Semoga Allah beri saya kekuatan di bulan Ramadhan ini dengan keadaan saya yang begini.

No comments:

Post a Comment