Tuesday 3 August 2010

TAK SIHAT

Sudah 2 hari berturut2 saya sibuk terlibat dengan proses "vetting". Hari ni, saya menghabiskan membuat semakan pada kertas final exam pukul 5 petang. Esok pagi saya akan sambung balik untuk tugas2 mem"print". Tak balik ke rumah sebab pukul 6 hingga 9 malam ada kelas PLK pulak. Saya ke ofis, melihat kerja2 yang masih terbengkalai. Pukul 6 petang, saya ke Fakulti Sains Gunaan. Kelas PLK di sana.


Malam ni habiskan kelas 30 minit awal. Saya terpaksa dengan keadaan saya yang benar2 tak sihat. Suara makin tak kedengaran. Tekak semakin sakit, dengan batuk dan selsema yang tiada henti. Ramai juga pelajar yang menampakkan tanda2 tak sihat. Kami pulang awal dengan janji untuk membuat 4 kali kelas ganti pada hari Sabtu sepanjang Ramadhan nanti. Pelajar2 nampak bersungguh2 dan memberi komitmen yang tinggi walaupun ramai yang dah berkeluarga tapi masih lagi menunjukkan minat untuk belajar. Semoga mereka terus berjaya. Dalam keadaan yang tak sihat, saya bangga mempunyai pelajar yang begini.

No comments:

Post a Comment