Wednesday 11 August 2010

RAMADHAN PERTAMA

Hari pertama bersahur, taklah sesuatu yang sukar kali ini. Saya bangun pukul 4.05 pagi. Mata tak mengantuk. Terus ke dapur. Tengok bibik dah menghangatkan lauk pauk. Saya pulak menyiapkan carrot dan cauliflower untuk di buat sup. Makan sup waktu sahur begini mungkin boleh menambah selera. Pukul 5.15 kami dah selesai bersahur, terus naik ke atas. Aiman tak tidur. Menonton TV sekejap, bersiap mandi dan solat dan seterusnya bersedia menunggu van Auntie Tan untuk ke sekolah. Saya pula terus bersiap ke ofis, ada kelas pukul 8.30 pagi.

Saya balik awal, pukul 2.30 petang. Hari pertama berpuasa ni, menu saya tak banyak. Sejak usia meningkat, tambahan lagi dengan keadaan saya yang asyik mual aje ni, minat saya untuk mengunjungi bazaar ramadhan juga berkurang. Masakan seperti hari2 biasa cuma tambah bubur lambuk tulang. Hmm...sedapnya.

Anak2 yang berpuasa cuma Aiman seorang. Ika cuba berpuasa, tapi akhirnya ke kantin juga ikut kawan2. Aiman pun tak banyak meminta itu dan ini puasa kali ini.

InsyaAllah, kalau ada kesempatan, saya akan sediakan menu yang special sikit untuk esok hari.

SEMOGA PUASA KALI INI DIRAHMATI ALLAH...

No comments:

Post a Comment