Saturday 4 September 2010

HARi MALAS SAYA

Mengandung di usia 41 tahun ini memang agak mencabar. Dengan usia yang semakin meningkat, kerjaya yang semakin menuntut masa, 3 orang anak yang sedang membesar, membuatkan saya cepat merasa keletihan. Tambahan pula di bulan puasa ini membuatkan darjah keletihan saya semakin meningkat. Bibik pulak dah tak ada. Kami berhentikan dia kerana alasan tertentu sejak 31 Ogos lalu. Buat masa ini, di samping bekerja, saya juga mengambil alih tugas bibik membuat kerja2 rumah. Penat? Mmmm...memang penat!

Hari ini saya memang betul2 letih. Tak tahu kenapa. Saya dah merancang untuk masak yang simple aje tapi tak terdaya. Saya tidur..tidur..dan tidur! Saya bersyukur suami sangat memahami saya sejak saya mengandung kali ini. Beliau banyak memberi sokongan moral kepada saya. Yang paling best, bila balik solat Jumaat tadi, suami kata, "Hari ini mama tak payah masaklah. Kita buka di tempat biasa..nasi Arab! Kesian mama, asyik masak aje.." Saya senyum aje. Saya bagitahu suami dan anak2,"Hari ini hari malas mama" Anak2 saya gelak aje.

Lepas buka, solat Maghrib di rumah, kami keluar lagi untuk shopping baju raya anak2. Lepas shopping balik rumah kejap, suami ajak kami pergi ke kampus kerana staf Pejabat Pendaftar buat aktiviti "Salam Sahur", bermula pukul 11.30 malam. Program selesai dalam pukul 2.00 pagi. Kami terus bersahur di salah sebuah restoren Seksyen 7. Fuh..!! Hari ini memang betul2 HARI MALAS SAYA.

No comments:

Post a Comment