Tuesday 28 September 2010

CORAT CORET HARI RAYA

Lama saya tak update blog. Bukan tak ada idea nak menulis tapi tidak punya kesempatan untuk menulis. Sejak tak ada bibik ni, saya lah jadi bibik setiap kali sebelum pergi kerja dan setelah pulang dari kerja. Tambahan pula musim raya, jadi bila ada kawan2 yang datang menziarah, pasti ada hidangan yang akan disediakan untuk santapan. Sejak di Shah Alam ni, saya memang suka memasak. Jadi, masa betul2 suntuk dengan kerja sebagai pendidik dan juga tugas sebagai surirumah.


Sejak balik ke Shah Alam, tak putus2 kawan datang, dari jauh dan dekat. Paling jauh..dari Sabah. 2 minggu lepas, sekumpulan kawan2 seramai 15 orang dari Sabah datang bertandang. Walaupun penat baru habis mengajar e-pjj di Intec seksyen 17 pukul 6.30 petang, saya tetap gigih memasak, menyediakan hidangan untuk mereka. Rasa gembira, puas hati dan berterima kasih kepada yang sudi berkunjung.


Jumaat lepas,saya menjemput jiran2 terdekat pulak datang ke rumah. Perkenalan yang sedia ada menjadi lebih rapat. Bak kata orang, "jiran sepakat membawa berkat". Majlis jamuan hari raya tidak terhenti setakat ini. Saya juga puas berkunjung ke "open house" staf PPS sepanjang hujung minggu. Penat tapi seronok. Yang kurang gembira...anak2lah..! Kejap2 datang berbisik pada saya, "Mama, bila nak balik? Lepas ni nak pergi mana?" Hmm..soalan CEPUMAS!


Apa2 pun, majlis hari raya, akan tetap diteruskan. SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN buat semua kawan2, teman2..di mana saja berada.

No comments:

Post a Comment