Saturday 20 February 2010

MASA DAN RINDU

Hari ni Fareha balik ke Labis, bersama atuk dan neneknya. Saya menghantar mereka di stesyen bas, seksyen 17. Walaupun biasa berpisah, airmata yang saya tahan gugur juga. Tak sanggup rasanya berpisah dengan anak. Sekarang saya mengerti perasaan seorang ibu.

Pagi2 tadi, suami pula dijemput untuk taklimat bagi satu bengkel anjuran UiTM Johor di Genting Highland(Esok baru balik). Hari ini kami tinggal bertiga (berempat + bibik) semula. Kalaulah boleh diputar semula jam di dinding, mahu saja saya putarkan semula ke hari Sabtu yang lepas. Saya mahu isikan masa selama 7 hari ini khusus untuk abah, emak dan anak2. Tapi apakan daya...
Begitulah manusia...saya khususnya. Kita hanya menghargai masa bila ia dah terlewat/terlepas. Jarang kita hargai bila ia di depan kita..Masa tak akan boleh diputar. Masa yang lepas akan tinggal sebagai satu kenangan. Kenangan rindu saya pada anak2 (Fitri dan Fareha) serta abah dan mak.






No comments:

Post a Comment