Saturday 6 February 2010

FITRI DAN FAREHA

Pagi tadi Fareha call dari rumah Atuknya. Minggu ni mereka balik kampung (tapi tak balik Shah Alam, penat kata mereka). Ketiadaan kami menyebabkan mereka hanya dapat pulang ke rumah Atuk dan mak (panggilan anak2 pada nenek mereka) di Labis sahaja. Dah lama rasanya tak berjumpa dengan anak2 saya yang besar2 tu. Rindu sangat2. Tak sabar nak tunggu mereka balik ke sini hari Sabtu minggu depan (13hb). Lepas tu hari Rabu (17hb) dah kena hantar Fitri pulak ke MRSM Muar.

Kadang2 bila saya fikir2 balik, beginilah agaknya perasaan ibubapa kita bila anak2 dah besar, mula berjauhan dengan kita satu persatu (kerana menuntut ilmu). Kalaulah ada rezeki Fitri nanti, lepas SPM dapat melanjutkan pelajaran ke mana2 universiti dalam atau luar negeri, lagilah jauh...di mata saya.

Beberapa hari yang lepas, saya berbual2 dengan Ika, puteri saya yang banyak cakap tu. Kami bersembang pasal Ayong dan Kak Ngah (Fitri dan Fareha) yang akan balik minggu depan. Perbualan paling kelakar yang saya pernah dengar bila Ika kata " Mama, adik dah lupalah muka Kak Ngah macamana.." Saya ni..nak ketawa pun ada, nak marah pun ada...Respon spontan saya.."Adik..!!!" Lepas tu Ika pun ketawa.

Kak Ngah, Ayong...semua orang rindukan awak...!

No comments:

Post a Comment