Wednesday 29 April 2009

SUNYINYA HATI...

Semalam saya tinggal bertiga dengan Puteri dan baby. Suami ke Shah Alam ada urusan kerja. Pertama kali saya terasa kekosongan, bosan dan sedih. Saya terfikir inilah yang akan saya lalui mulai 1 Jun nanti. Baby macam biasa..bila dah hampir senja abah dia tak balik lagi, dia akan tanya.." ne abah? " Saya kata, " abah kerja..". Lepas tu dia sambung main. Saya tak tahu apa jawapan saya untuk hari2 seterusnya mulai 1 Jun ini. Kalau selalu suami outstation, baby pastinya susah nak tidur, merengek..dan kadangkala demam. Saya berdoa agar ketiadaan suami nanti, dia akan bertambah kuat dan mengerti..




Semalam suami menelefon tentang rumah sewa yang sedang dicari. Memang sukar untuk mencari rumah yang selesa untuk kami dengan harga yang berpatutan di Shah Alam. Kesian suami..bersusah payah dia mencari untuk keselesaan kami nanti. Saya cuba2 juga bertanya kawan lama yang telah menetap lama di Shah Alam tapi harganya memang sekitar itu juga. Ada beberapa orang kawan yang saya belum bertanya. Kawan yang telah 23 tahun tak pernah berjumpa..tapi tak apa..harap2 dia masih ingat saya lagi. Saya perlukan pertolongannya untuk rumah sewa. Saya berdoa agar Allah permudahkan segala urusan kami untuk berpindah di tempat yang baru.




No comments:

Post a Comment