Tuesday 21 April 2009

Graduan tersayang..

Hari Jumaat yang lepas saya menghadiri Malam Pra Graduan, satu jamuan makan malam khusus untuk meraikan pelajar2 yang akan dan sepatutnya tamat pada semester ini. Bagi saya, menghadiri majlis ini merupakan sesuatu yang amat bermakna...dan saya pasti semua pensyarah akan mempunyai perasaan yang sama dengan apa yang saya rasa. Kenapa ia bermakna? Kerana pada malam inilah, para pensyarah dapat melihat wajah2 graduan yang berjaya dihasilkan dengan keringat dan pengorbanan dari segi masa, tenaga untuk anak bangsa tercinta! Saya pasti dan yakin semua pensyarah telah memberikan ilmu mereka dengan seikhlas hati dan sepenuh kasih sayang dan pertimbangan wajar.


Saya berharap agar anak2 didik saya, pelajar2 saya akan memanfaatkan ilmu yang telah saya ajar pabila mereka bekerja kelak. Saya juga berdoa agar mereka semua berjaya dan menjadi yang lebih baik dari apa yang mereka jadi pada hari ini. Bagi bekas2 pelajar saya yang telah sama2 menjadi pensyarah dan mengajar di tempat yang sama, saya sebenarnya berasa amat bangga terhadap mereka. Inilah bukti bahawa saya berjaya menghasilkan graduan yang bukan sahaja cemerlang tetapi juga gemilang dan terbilang.


Semoga mereka menjadi insan yang berjaya

No comments:

Post a Comment