Sunday 26 April 2009

KHABAR UNTUK KAMI..

Menerima sesuatu berita yang menyedihkan memang bukan harapan setiap orang. Apabila menerima khabar2 angin bahawa suami akan dipindahkan ke shah alam kira2 2 minggu yang lepas, saya sangat sedih. Saya menangis tak berhenti2 sampai bengkak mata saya. Apa tidaknya, sejak berkahwin dan menetap di Sabah, kami tidak pernah berjauhan kecuali untuk outstation. Namun, setelah beberapa hari, saya berfikir dan berdoa, barulah saya tersedar bahawa semua yang ditakdirkan oleh Allah, adalah yang terbaik untuk kita. Saya redha dan saya sentiasa berdoa, semua ini adalah rahmat yang Allah beri untuk kami. Allah Maha Mengetahui dan Maha Pengasih. Saya akan sentiasa berdoa untuk kesejahteraan kami sekeluarga. Semoga ia akan memberi kebahagiaan untuk kami.

Hari ini, anak2 saya, Fitri dan Fareha pulang ke rumah-'outing'. Mula2 rasa berat untuk memberitahu mereka. Akhirnya, saya mengumpulkan kekuatan untuk memberitahu Fitri bahawa abah mereka akan berpindah ke shah alam , mulai 1 Jun ini. Mula2 nampak dia terkejut. Tapi, kemudian dia mula menerima...

Untuk sementara ini, saya akan tinggal di Segamat, menguruskan kerja2 yang masih banyak dan anak2 yang bersekolah. Fitri akan ambil PMR tahun ini. Saya mahu bersama dia di saat2 genting ini. Mungkin, jika Allah izinkan, saya akan memohon untuk berpindah mengikut suami awal tahun hadapan. Memang menyiksakan membilang hari2 yang berlalu hingga 1 Jun ini, namun saya yakin dan percaya, ia adalah yang terbaik untuk kami. Semoga kejauhan ini akan membuatkan hati2 kami sentiasa dipenuhi dengan kasih sayang dan rindu. Saya pasti bahawa apa yang Allah takdirkan akan memberikan kebahagiaan untuk hambanya...Amin.

No comments:

Post a Comment