Friday 3 April 2009

Fareha

Alhamdulillah...akhirnya impian dan harapan saya dan suami untuk melihat Fareha ke asrama tercapai juga. Saya menghantarnya ke sebuah sekolah berasrama di Segamat ni pada hari Selasa yang lepas setelah menyiapkan segala dokumen yang diperlukan. Memang rasa terharu dan sayu melalui saat2 perpisahan ini. Tapi..banyak yang saya fikirkan..semuanya tentang masa depan dia. Saya mahu dia belajar hidup berdikari..menguruskan masa, menguruskan diri sendiri, bertanggungjawab dengan segala keputusan dan perbuatan yang dilakukan..Semuanya akan dipelajari di asrama.

Sejak bersekolah di sana, hampir setiap hari dia menghubungi saya. Dan saya akan selalu mengingatkannya tentang solat dan belajar. Saya mahu dia menjadi anak yang baik, bijak, berhemah tinggi dan dapat berbakti kepada anak bangsa satu hari nanti.

Semoga Fareha beroleh al-Falah. Itulah doa saya...Amin.




No comments:

Post a Comment