Monday 4 May 2009

Jika inilah Aturan Allah...

Aturan Allah S.W.T memang sangat cantik. Dan setiap yang telah ditakdirkan ia berlaku memang ada rahmatnya. Mula2 saya mengalami keguguran yang ketiga 2 bulan yang lepas, saya rasa teramat sedih. Saya menjadi orang yang sangat sensitif...lebih2 lagi bila melihat 'pregnant woman' atau bila ada orang bercerita tentang wanita mengandung. Saya suka termenung..menyalahkan diri sendiri dan terlupa dengan takdir dan rahmat Allah. Tapi hari ini, saya yakin bahawa setiap yang berlaku adalah aturan Allah yang sangat cantik.


Bila sendirian, saya terfikir, kalaulah saya tidak mengalami keguguran, sekarang ni saya sedang hamil masuk bulan ke lima dan dijangka bersalin pada 21 September. Suami pula akan berpindah ke Shah Alam pada 1 Jun ini. Mungkin rutin harian saya akan kelihatan lebih sukar, dengan kehamilan dan tinggal bersendirian, menjaga anak2 yang kecil 2 orang ni...memantau 2 orang anak yang berada di asrama, seorang lagi yang ada bersama atuknya juga hendak dijenguk, tugas2 hakiki di pejabat..Semuanya akan dilakukan sendiri! Itulah rahmat Allah...Allah ambil kebahagiaan saya yang lain dan menggantikannya pula dengan yang lain...

Sekarang ni..saya tidak hamil..mungkin saya ada kekuatan dan boleh lasak untuk melaksanakan tugas2 saya sebagai ibu dan pekerja dari hari Isnin hingga Jumaat. Hujung minggu mungkin suami akan pulang, dan saya akan menjalankan tanggungjawab sebagai isteri pula. Kalau diizinkan Allah, mengikut perancangan, mungkin saya dan 2 orang anak yang kecil akan berpindah mengikut suami ke Shah Alam bulan Disember nanti. Mungkin Allah telah merancangkan sesuatu yang lebih bahagia dan bermakna untuk kami dengan perpindahan ini. Saya mohon restu dan keberkatan dari Allah agar Dia memberikan yang terbaik untuk kami dan keluarga kami....Amin.




No comments:

Post a Comment