Thursday 7 May 2009

Hati seorang Guru...

Hari ini saya agak sibuk menghabiskan marking final paper pelajar. Suami ke Trengganu kerana ada program staf. Sambil 'marking' hati merungut2, geram dengan beberapa jawapan pelajar yang langsung tidak memuaskan hati! Rasa macam penatnya selama ini mengajar diorang satu persatu, buat latihan dalam kelas, bincang soalan tutorial, tiba-tiba...jawapan macam tak pernah belajar...!Eeee...geramnya!!! Tapi bila tengok skrip jawapan pelajar yang baik, rasa seronok sikit..Rasa bangga kerana ada juga pelajar yang baik dan benar2 memanfaatkan ilmu yang telah disampaikan.



Apa2pun saya berdoa agar saya sempat menabur bakti kepada anak bangsa agar mereka dapat menjadi insan yang berilmu, beriman dan mulia. Doa ini juga saya selalu panjatkan kepada Allah S.W.T untuk anak2 saya. Andaikata saya tidak sempat memberikan segala ilmu yang saya ada untuk anak2 dan juga anak bangsa, cukuplah sekadar mereka mengingati saya sebagai seorang ibu dan guru yang pernah mendidik mereka....


No comments:

Post a Comment