Wednesday 8 December 2010

DUGAAN

1 Disember, Rabu :

Pulang dari kelas, terus ke klinik, ada temujanji untuk menjalani "detail scan" baby dalam kandungan. Hasilnya, saiz baby keseluruhannya agak besar berbanding usia kandungan yang baru 22 minggu. Keputusan ujian: saya kena buat satu lagi temujanji segera untuk ujian gula. Perghh...!!! Saya tak pernah kena minum air gula ni! Apa2 pun saya bersyukur dapat tengok baby dalam kandungan sejelasnya menggunakan teknologi moden ini.

8 Disember, Rabu:

Pagi lagi saya dah ke klinik UMRA ada temujanji pukul 7.30 untuk ujian gula. Sebelum tu, saya kena berpuasa sejak pukul 10 malam hari sebelumnya. Ujian darah 1: kandungan gula 3.7. Fuh!! Lega. Di depan saya dah tersedia segelas air gula untuk diminum. Eee..kenapalah tinggi sangat pulak gelas ni. Hmm..nasib baik rasa blackcurrant. Dengan kepala yang melayang-layang saya drive sendiri pulang ke rumah. Nasib baik seksyen 13 tu tak jauh dengan seksyen 9. Pukul 10 pagi, drive semula ke klinik untuk ujian darah 2. Keputusan: 7.6! Wah! Tinggi tu...dah border line. Doktor pun dah mula beri advise macam2. Nak buat macamana...bab makan, sekarang ni memang boleh tahan! Kadar metabolisme pulak dah mulai menurun di usia2 begini. Tapi apa2 pun, nasib baik semua makanan tu dapat kat baby dalam perut. Buktinya..? Hehehe...jam tangan kristal yang saya tempah setahun lebih yang lalu mengikut saiz tangan saya tetap muat seperti dulu...!

Inilah dugaan mengandung di usia begini. Saya sentiasa berdoa semoga baby dalam kandungan saya sentiasa sihat, dijadikan Allah dengan sebaik2 kejadian, beriman dan sempurna.

No comments:

Post a Comment