Monday 27 December 2010

CUTI

Saya bercuti hari ini. Kebetulan pula pelajar2 Asasi Undang2 yang saya ajar sedang cuti pertengahan semester. Saya ambil kesempatan ini untuk bercuti hampir seminggu untuk menguruskan hal anak2.

Pagi seperti biasa kalau tak bekerja, saya akan ke pasar. Pulang dari pasar, bawa anak2 bersarapan di Restoren Cili Merah, berdekatan dengan rumah. Lepas tu ke Seksyen 17, beli tiket bas untuk Fitri dan Fareha yang akan pulang ke Labis pada hari Khamis ni. Dari Seksyen 17 terus ke Tesco, beli baju2 sekolah Aiman dan kasut sekolah Fareha.

Balik rumah, aktiviti tidak terhenti di situ..sebaliknya, saya mengemas pula di tingkat atas . Nasib baik ada bibik yang sentiasa membantu..rajin memasak. So, legalah sikit...sekurang2nya, setelah penat mengemas, saya dah boleh makan!

Disebabkan bercuti, saya ambil kesempatan ini untuk sediakan minum petang untuk suami dan anak2. Suami pulang agak awal hari ini. Menu petang ni....hmmmm..lontong goreng! His favourite! Seronoknya bila dapat pujian lontong goreng yang sedap. Rasa macam nak masak lagi esok!

Malam..makan dengan anak2 saja. Suami keluar makan atas jemputan Prof Kamil. Mungkin nasi Arab tu....Hehehe..Esok cuti lagi...Sambil menulis blog ini, saya terus memikirkan apa menu saya untuk esok...? Macam kena pergi pasar lagi ni....Tak apalah...sekali sekala..Semoga cuti saya akan lebih bermakna.....

No comments:

Post a Comment