Wednesday 22 December 2010

TEMAN

Nurzea adalah salah seorang pensyarah UiTM Johor yang baru saja berhijrah ke kampus Shah Alam pada 1 Disember yang lepas. Saya pula telah lama tidak menemui Nurzea sejak berpindah ke sini setahun yang lepas. Sebaik saja mendapat tahu yang saya akan keluar minum dengan Kak Dirah, beliaupun gembira untuk turut serta. Kami bertemu di SACC Mall. Kebetulan saya pun bawa anak2 mencari dan membeli buku di sana. Pertemuan kami berlangsung di Tea Pot Deli, tempat yang biasa saya kunjungi bersama kawan2. Anak2 pula minum sendiri di Only Mee, di sekitar situ juga.

Terpancar kegembiraan di wajah Nurzea. Bila berjumpa rasa banyak benda yang nak dicerita selain bertanya khabar berita diri masing2. Seronoknya...terubat sikit rindu di hati (rindu pada cik abanglah!).

Malamnya, berchatting pula dengan kawan x-MRSM yang menetap di Tanah Arab. Beliau sekeluarga menetap di sana mengikut suami yang bertugas. Sekali lagi, hati rasa gembira bila bercerita kisah2 28 tahun yang lalu. Nostalgia kembali lagi...Rasa macam nak balik semula ke 28 tahun yang lalu. Kalaulah masa itu boleh diputar...

Itulah teman...pengubat luka di kala rindu. Bila balik rumah, anak2lah teman saya. Biar riuh rendah rumah jadinya, tapi merekalah teman dan penghibur saya...Rasa geram, marah, sayang..semuanya ada. Bila suami di sisi, dialah teman, menemani saya sewaktu susah dan senang, di waktu sedih dan gembira.

Tak sabarnya nak menanti kepulangan 'teman hidup' saya....


No comments:

Post a Comment