Monday 20 December 2010

AIRMATA ITU TUMPAH JUGA....

Mendung dan hujan sepanjang hari seakan mengerti perasaan saya pada hari ini. Entah kenapa hati ini rasa sedih yang teramat sangat dengan pemergian suami ke Hotel Pan Pacific, KLIA untuk menghadiri satu persidangan. Bukannya pertama kali berjauhan, malah dah beratus2 kali dan tak terkira saat berjauhan dengan suami. Tapi kali ini, rasa sedih dan sayu sangat mencengkam perasaan. Mungkin sebab keadaan saya yang dah macam ni..rasa 'secure' bila suami di sisi. Kalau ada apa2 berlaku pada saya, dia sentiasa ada. Tapi bila dia jauh, bermacam2 perasaan pulak yang timbul. Cuma saya sentiasa berdoa, semoga saya dan baby saya sihat sepanjang ketiadaan suami.

Hari ini, saya ada kelas pagi dan sambung semula pukul 2 hingga 5 petang. Cari juga kesempatan untuk lunch dengan suami hari ini. Saya balik rumah, kemaskan segala pakaian dan perkakasnya, solat dan kembali semula ke kampus untuk menyambung tanggungjawab saya untuk anak bangsa tercinta. Bila kereta keluar dari porch rumah, hujan dah mula lebat, selebat airmata saya yang tumpah di dalam hati. Saya cuba menahan sebak, namun akhirnya airmata itu tumpah juga...

Semoga ALLAH berikan kami kekuatan dan ikatan kasih sayang hingga ke akhir hayat. Amin..

No comments:

Post a Comment