Sunday 7 March 2010

IBU MENTUA

Dia adalah seorang yang sangat memahami saya. Selama hampir 21 tahun saya mengenalinya, membuatkan perasaan kasih dan sayang saya terhadapnya semakin mendalam. Dia adalah orang yang paling saya sayang selepas abah dan emak. Dia adalah emak mentua saya, Puan Hajah Fatimah bte Mastan.

Dia adalah insan yang sangat memahami perasaan saya. Dia sentiasa menenangkan saya di waktu saya sedih, sentiasa memberi saya semangat di waktu saya terluka, sentiasa gembira di waktu saya gembira, memberi saya petunjuk sewaktu saya dalam kebuntuan. Perasaan tidak tentu arah, geram, marah dan entah apa2 lagi sejak 2,3 hari ni membuatkan saya rasa rindu sangat pada beliau.

Kekuatannya menjadi inspirasi saya dalam menghadapi segala dugaan hidup. Saya belajar menjadi seorang yang sabar melalui pengalamannya. Biarlah masa berlalu...kehidupan berubah...dia tetap ibu saya..ibu mentua saya. InsyaAllah, dengan usia yang tersisa ini, saya akan selalu mendoakan kesejahteraan beliau.




No comments:

Post a Comment