Sunday 21 March 2010

BERAKHIRNYA CUTI SEKOLAH...

Kepulangan Fitri dan Fareha ke Labis membuatkan saya rasa kesunyian. Rasa cukup singkat masa yang saya luangkan bersama mereka. Cuti sekolah kali ini, saya bekerja. Pagi dah keluar rumah, petang baru balik. Kalau kelas di Alamanda lagilah..pukul 6.30 pagi dah pergi, hampir pukul 7 petang baru sampai rumah. Balik rumah, masak dan makan, tengok TV terus tertidur. Tak sempat nak bercerita panjang dengan anak2. Tup!Tup! Mereka dah balik pulak semalam. Nasib baik di rumah ada mak mentua dan keluarga adik ipar yang datang bertandang, kurang sikitlah rasa sunyi tu.

Apa2 pun, mereka faham tugas dan tanggungjawab saya. Fitri, misalnya, tak pernah merungut bila saya dan suami tak sempat bawa mereka berjalan. Fitri kata pada saya, "Tak apa..Mama kan kerja. Tapi nanti bila Ayong cuti panjang bulan 6 ni, mama cuti tak..?" Saya kata, "InsyaAllah, bulan 6 nanti mama bawak jalan.". Fareha SMS saya (dari dalam bas), "Mama, tak sabar nak tunggu bulan 6. Cuti sekolah lagi sebulan 2 minggu. Kita jalan2 ke?". Saya balas, "Ok. InsyaAllah. Mama akan pastikan mama cuti!".

"Kita boleh beli apa saja di dunia ini, tapi kita tak boleh beli masa dan kasih sayang!"



No comments:

Post a Comment