Tuesday 30 June 2009

PELAJAR SEMESTER SATU

Hari ini bermulanya satu hari yang agak sibuk. Setelah berasa lega selama hampir 2 bulan kerana kurang aktiviti melayan pelajar2 dan kuliah, hari ini kembali ke suasana 2 bulan yang lepas. Seperti biasa, setiap awal semester kesibukan lebih kepada menguruskan jadual waktu dan pendaftaran pelajar semester satu.

Hari ini selain sibuk menyemak keputusan peperiksaan khas dan intersessi pelajar2 lama, saya juga berpeluang memberi taklimat kepada pelajar2 program DIB semester 1. Banyak juga nasihat yang cuba saya sampaikan, dari hal2 akademik hinggalah hal2 sosial dan keperibadian diri. Saya lebih banyak menyarankan pelajar2 agar tidak abaikan solat dan sentiasa jujur dan ikhlas dalam menjaga amanah sebagai seorang pelajar, anak, adik, abang dan kakak.

Bagi saya mereka mempunyai tanggungjawab yang amat besar. Merekalah harapan keluarga, kebanggaan ibu dan ayah, idola pada adik2, dan pejuang untuk bangsa dan negara. Amanah dan tanggungjawab perlu jalan seiring. Sebagai ibu pada pelajar2 saya, saya mempunyai harapan yang tinggi untuk melihat kejayaan mereka. Semoga pelajar2 semester satu saya pada kali ini merupakan pelajar yang menjadikan DIB satu program yang CEMERLANG, GEMILANG dan TERBILANG. Semoga terlahirnya modal insan harapan negara dari didikan saya dan kawan2 pensyarah yang lain. Amin...

No comments:

Post a Comment