Tuesday 9 June 2009

HARI INI TANPANYA...

Lewat petang semalam suami pulang semula ke Shah Alam setelah 2 hari bersama kami. Tiba di Segamat hampir jam 11.30 malam hari Jumaat, disambut dengan rasa rindu oleh 'baby' (anak bongsu kami yang paling manja dengan abahnya). Selepas mandi dan bersiap, suami mengajak kami semua makan malam di luar. Jam menunjukkan hampir jam 12 malam. Anak2 lain yang tertidur, turut bangun dan ceria dapat keluar makan bersama abahnya.

Hari ini, saya rasa kesunyian, bosan...nasib baik ada anak2 yang nakal sebagai teman. Merekalah teman ketawa, teman berbual, teman bergurau..! Hari ini saya balik tengahari..keluar ofis sekejap..ke pasar beli barang2 keperluan. Saya rasa rindu nak masak tengahari untuk keluarga. Suami balik 2 hari lepas tak sempat untuk saya masakkan hidangan tengahari. Cuma sediakan sarapan pagi, bubur nasi (bersama sampingannya) dan lontong goreng (resepi baru yang diakui sedap oleh suami dan anak2!).

Tengahari ni saya masak sup ikan merah, sambal tumis petai, ayam goreng bersalut tepung, kacang buncis goreng dan sambal belacan. Berselera anak2 saya makan..Teringat kat suami..Kalaulah dia ada tatkala ini disisi kami, tentu dia juga akan makan dengan berselera...Rindu saya pada dia...Saya tak sabar nak menanti masa untuk kami semua berkumpul kembali sekeluarga...

Hari ini tanpanya akan saya lalui dengan penuh kesabaran, kekuatan..Saya akan sentiasa berdoa semoga suami diberi kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan kerjanya. Saya gembira bila anak2 juga bersolat dan berdoa untuk abah mereka...Paling gembira bila si'baby' yang kecil itu pun berebut2 nak bersolat dan berdoa.

Semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati hidup kami...Amin.

No comments:

Post a Comment