Sunday 29 November 2009

BERMULANYA PERJALANAN

Sebak meninggalkan anak2 di Labis untuk memulakan perjalanan ke Shah Alam hari ini. Pagi2 lagi saya dah menangis..meluahkan kesedihan saya, tak sanggup rasanya nak berpisah dengan anak2, terutamanya Ika dan baby. Perjalanan ke Shah Alam hari ini mengambil masa hampir 6 jam kerana kesesakan jalanraya.

Sepanjang jalan saya rindukan baby. Masih terbayang di ruang mata saya, setiap kali saya pulang dari ofis, dia akan berlari2 di "porch" , memanggil "mamababy ! mamababy!" sambil menunggu bibik buka pagar. Dia akan terus dapatkan kereta dan bukakan pintu kereta untuk saya. Itulah kerja dia setiap hari.

Pagi tadi, sewaktu sedang tidur, baby mengigau " baby nak bukakkan pintu mama..! baby nak bukak pintu mama.."Seolah2 tahu yang dia tak akan bukakan pintu kereta saya untuk beberapa ketika ini. (nota : kami terpaksa tinggalkan anak2 di Labis kerana rumah yang kami beli masih dalam proses mengecat dan mengemas). Dalam perjalanan saya menghubungi Fareha dan Fitri, bertanyakan tentang baby. Mereka kata, baby ok, cuma dia beritahu abang2 dan kakak2nya bahawa "nanti mama bayik (balik)...". Saya tak sabar nak menunggu rumah kami siap dan membawa anak2 ke sini...Semoga Allah mengurniakan kebahagiaan untuk keluarga kami atas pengorbanan ini...

No comments:

Post a Comment