Monday 2 November 2009

KASIH SUAMI

Berpisah memang menyakitkan! Setelah 4 hari 3 malam bersama suami (suami pulang hari Khamis kerana ada majlis kahwin di rumah mentua), masa untuk kembali semula ke Shah Alam menjelma juga Ahad itu. Petang tu saya seharusnya menghantar anak2 pulang ke asrama. Fitri pula tak siap tugasan yang akan dihantar pada hari Isnin. Dia berkira2 nak pulang pada malam tu saja. Saya pulak nak lihat suami balik (sepatutnya pukul 5.30 petang). Aduh..!! Macam2 perasaan ada di hati..nak hantar anak, tapi nak tengok pemergian suami.

Tiba2, dalam pukul 5 petang, suami kata, "Biar abah hantar ayong dan kak ngah. Bersiaplah..." Saya terpinga2. Saya tanya padanya bila dia akan bertolak balik. Dia cuma kata, lepas hantar anak2 dia akan terus balik. baju2 dan begnya telah saya minta bibik letakkan di bawah. Lepas hantar anak2 di asrama, jam dah pukul 6.30 petang. Tiba2 suami kata , "Jom kita minum dulu.." Saya tengok wajahnya, dia senyum. Saya rasa sebak. Saya tahu, suami berat hati nak meninggalkan kami.

Lepas minum, kami balik ke rumah. Suami bersembahyang maghrib dulu dan terus pulang. Saya naik ke atas (menangislah, apa lagi!), lama berdoa untuk keselamatan suami. Moga Allah permudahkan perjalanannya pulang ke tempat kerja.

Malam..pukul 11.05, dia kata dah masuk Shah Alam..lega rasa hati. Semoga dia sentiasa selamat dan diberkati Allah S.W.T...Amin.



No comments:

Post a Comment