Wednesday 25 November 2009

HARI TERAKHIR

Hari ini adalah mesyuarat terakhir saya bersama Jawatankuasa Pengurusan Akademik Cawangan Johor. Rasa sedih, sebak, terharu bermain2 di fikiran. Hari ini anak2 dan bibik turut datang ke ofis, tolong saya berkemas dan "packing" barang2. Rasa macam tak percaya saya akan meninggalkan kampus yang telah banyak meninggalkan kenangan kepada saya.

Hujan lebat hari ini seiring dengan hati saya yang dihujani dengan kesedihan. Saya akan rindukan kawan2, rindukan semua yang telah banyak menyokong dan memberikan kerjasama kepada saya sepanjang 7 tahun saya di sini. Banyak dugaan yang telah saya lalui. Saya berdoa agar Allah sentiasa memberi ketabahan dan kekuatan kepada saya.

Saya selalu mengajar pelajar tentang "opportunity cost"-sesuatu yang terpaksa kita lepaskan untuk mendapatkan sesuatu yang lain. Untuk bersama2 dengan suami tersayang, membina satu keluarga yang bahagia dan dirahmati Allah, untuk bersama2 mencapai impian yang satu, saya harus meninggalkan kawan2, kampus, ibu dan ayah..Itulah alternatif yang telah saya lepaskan. Tapi...apa lagi yang lebih bermakna bagi seorang isteri - "syurga isteri adalah di sisi suami". Kewajipan saya terhadap suami mengatasi segala2nya.

Saya memohon doa dari semua agar saya menemui kebahagiaan yang hakiki di Shah Alam nanti. Semoga penghijrahan saya adalah satu penghijrahan yang dirahmati, diredhai.

No comments:

Post a Comment