Friday 13 November 2009

Sibuk

Minggu2 terakhir ini adalah minggu yang agak sibuk. Saya bercuti beberapa hari yang lalu, menyiapkan 'marking' kertas2 ujian, tugasan dan kuiz pelajar. Skrip peperiksaan akhir akan masuk pada hari Sabtu ni, pagi dan petang. Hari Sabtu pula jabatan Ekonomi akan mengadakan sambutan hari Keluarga dan juga majlis perpisahan untuk saya dan Puan Zarina yang akan bertukar ke Shah Alam. Nampaknya, Ahad petang baru saya dapat ambil skrip2 jawapan tersebut. Dan saya akan pastikan skrip2 tersebut habis disemak, ditanda, markah perlu diisi sebelum 22 Nov. Mudah2an ok.

Masa yang ada cukup terbatas untuk saya merenungi masa2 lalu sepanjang di UiTM ini. Sedih sebenarnya nak tinggalkan UiTM ini, tempat yang meninggalkan banyak kenangan suka duka pada saya. Di sini saya mengenali erti sahabat, rakan, kawan..di sini tempat saya mengenali erti sabar, tabah.. di sini saya belajar untuk menjadi seorang ketua (walaupun pernah menjadi koordinator ekonomi di UiTM sabah dulu)..di sini saya dekat dengan emak dan abah...di sini adalah segala-galanya...Bagaimanapun, saya akan cuba menjadi yang lebih baik dari apa yang ada sekarang. Saya akan cuba menjadi anak yang lebih baik (walaupun saya dah jauh), saya akan cuba menjadi pensyarah yang baik, yang ada cita2 tinggi, yang ada kekuatan untuk teruskan pencapaian saya sebagai pensyarah. Cuma saya mohon doakan saya...doakan kehidupan saya, penghijrahan saya adalah yang terbaik untuk diri saya dan keluarga. Amin..

No comments:

Post a Comment