Wednesday 20 October 2010

PERTALIAN

15 tahun bukanlah satu jangkamasa yang singkat dalam sesuatu perhubungan. Malah dalam "production theory" pun, 15 tahun dikategorikan sebagai "long term production function". Saya telah berkhidmat selama 15 tahun di UiTM. Bermula di UiTM Sabah pada tahun 1995 (1994 - part time lecturer) hinggalah sekarang (2010) di kampus induk, Shah Alam.


Sepanjang 15 tahun ini, saya telah berkhidmat di beberapa kampus, antaranya Sabah, Melaka, Johor dan kini di Shah Alam. Inilah sumbangan saya kepada anak bangsa dan negara. Sepanjang 15 tahun ini juga saya telah bertemu dengan ramai teman2, sahabat, kawan yang sentiasa memberi sokongan dan dorongan ketika susah dan senang. Lebih2 lagi kawan2 sejabatan, tidak kira Jabatan Ekonomi di kampus Sabah, Melaka, Johor atau Shah Alam. Jangkamasa inilah yang mengikat pertalian di antara kami. Walaupun jarak semakin jauh, masa terus berlalu, tetapi ikatan pertalian ini masih teguh dan diharapkan akan terus kekal begitu.


Semalam saya dikunjungi oleh adik2 (pensyarah Ekonomi) dari Jabatan Ekonomi, UiTM Johor; Azim, Ana, Ira, Tan dan Fariza. Mereka semua pensyarah yang baik dan rajin. Mereka di UiTM Shah Alam untuk menghadiri bengkel "PhD Research Proposal Preparatory Course". Bagi saya mereka semua adalah adik2 yang sentiasa mendengar kata, sentiasa menerima teguran, memberi semangat, rajin, aktif dan sentiasa menghidupkan dan mewarnai Jabatan Ekonomi UiTM Johor.


(Berdiri dari kiri: Azurah, Fariza. Duduk dari kiri: Ana dan Ira)

(Tan dan Ira)

Pertemuan yang hanya setengah jam meneguhkan lagi pertalian yang telah terikat. Apa2 pun saya pasti akan merindui mereka! Semoga mereka akan terus berjaya dan tidak jemu2 mendidik anak2 bangsa!

No comments:

Post a Comment