Thursday 14 October 2010

"MARKING"

Minggu ini adalah minggu yang agak sibuk bagi pensyarah. Minggu ini adalah minggu terakhir kelas tetapi minggu yang paling sibuk untuk menyiapkan "on-going assessment" pelajar. Inilah masanya kami merasakan bahawa "masa itu emas". Pantang aje ada masa terluang, mesti terisi dengan memeriksa kertas-kertas ujian 1 dan 2, kuiz 1 dan 2. Fuh..!!! Tambah pening dengan membaca jawapan2 pelajar yang entah apa2.

Minggu depan minggu "study leave". Sepatutnya, inilah masa bagi pelajar2 berjumpa pensyarah, bertanya soalan, belajar, mengulangkaji..tapi biasalah anak2 muda zaman sekarang. Mereka tidak pernah menggunakan peluang keemasan ini untuk mendapat keberkatan daripada pensyarah masing2. Ada pelajar yang tidak kisah nak bertanya "on-going assessment" mereka. Kadang2 timbul rasa "fed-up" dengan perangai pelajar2 ni. Namun ada juga yang baik, mendengar kata, sangat mementingkan pelajaran. Pelajar2 yang begini amat saya hormati dan sayangi.

Apa2 pun sebagai tenaga pengajar, pendidik, saya sentiasa mendoakan kejayaan pelajar2 saya. SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN AKHIR.

No comments:

Post a Comment