Saturday 2 January 2010

ORIENTASI TAHUN 1

Pagi tadi ke hari orientasi pelajar tahun 1 SK Seksyen 9. Hantar Puteri (Ika) saya yang comel tu masuk sekolah hari ni. Tiba saja di perkarangan sekolah kami diarahkan terus ke dewan. Tengok murid2 yang kecil2 dan comel2. Tak ada yang menangis. Puteri pun tak menangis. Murid2 tahun 1 diminta duduk dalam kumpulan kelas masing2, terpisah dari ibu bapa. Saya lihat Puteri berkumpul dengan kawan2 tanpa airmata. Lega hati saya. Taklimat bermula dan berakhir dalam 2 jam selepas itu.


Selama 2 jam, saya dan suami sempat juga menguruskan kelas Aiman dan membuat pembelian buku2 untuk Puteri dan Aiman. Suami sempat juga "lari" ke pasar kejap...malam ni ada kawan lama yang nak datang berkunjung. Selepas sessi taklimat, saya ke kelas Ika untuk selesaikan urusan bayaran yuran, buku teks dan pendaftaran kelas. Dalam saya sibuk beratur hampir satu jam, Ika dah hilang entah ke mana..Rupa2nya dia dah dapat kawan baru dan sibuk main..Nampak dia sangat gembira dan senang dengan alam sekolahnya.


Saya harap dia tak akan menangis hari Isnin nanti sebab dia akan ke sekolah sendirian, menaiki van. Saya dan suami tak dapat hantar kerana urusan kerja yang penting pada hari itu. Semoga dia akan gembira selalu.....Amin.












No comments:

Post a Comment