Tuesday 5 January 2010

CULIK

Hari ni cerita tentang sekolah lagi. Petang ni Ika balik awal. Pukul 6.10 dia dah tiba ke rumah dengan senyuman, turun dari van sekolah aunty Tan. Dia terus beritahu saya, aunty Tan puji dia sebab dia orang pertama naik van petang ni, Saya tanya kenapa? Dia kata, "adik jalan laju2, sorang2 masa kat sekolah tadi. Adik takut orang culik,". Saya senyum.

Mudah2an dia akan terus ingat pesanan2 kami/guru. Semoga Allah terus melindunginya. Di sini, saya dan keluarga belajar menghadapi hidup sendiri, tanpa ada emak dan abah tempat bergantung. Kalau di Segamat dulu, emak dan abah sanggup datang dari Labis untuk membantu kami menguruskan hal anak2. Tapi di sini...kami lakukan sendiri. Redha, tawakkal, berdoa tanpa henti...Itulah hikmahnya dan nikmatnya penghijrahan ini.

2 comments:

  1. Salam sejahtera,

    Selamat berhijrah!!! Semoga berbahagia senantiasa.. Bertambah lagi rumah yang boleh disinggah kalau kami berjalan ke Shah Alam nanti.

    Kim salam pada En Khairul.

    Syahrul@Perth

    ReplyDelete
  2. syaharul, Imah, jangan segan2 datang ke rumah bila ke shah alam nanti. Kami memang sentiasa menunggu kedatangan kawan2 ke rumah. seronok tinggal kat sini...Call aje kalau nak datang,ok.

    Jumpa lagi.

    ReplyDelete