Friday 25 March 2011

FARENA ALESYA DAN HAPPY BIRTHDAY

Esok genap 2 minggu saya melahirkan FARENA ALESYA (anak kami yang ke enam dan yang bongsu) melalui pembedahan. Esok juga adalah hari ulangtahun husband yang ke 46. Bila melihat pada usia, rasanya memang wajarlah FARENA ALESYA menjadi anak yang bongsu. Dan, bagi saya inilah satu2nya hadiah yang tidak ternilai atas pengorbanan yang mampu saya berikan sempena ulangtahun husband pada kali ini.

/

















Bila melihat gambar2 dan rakaman video yang husband ambil semasa hari pembedahan, membuatkan saya rasa terharu, sedih, gembira dan bersyukur kerana Allah masih memanjangkan usia saya, memberi kesempatan kepada saya untuk melihat semula keluarga saya yang bahagia.

Pagi Sabtu, 12 Mac, pukul 5 pagi husband dah bangun, bersiap untuk solat di Masjid Negeri. Satu2nya rutin hari minggu yang telah lama kami tinggalkan sejak saya mulai sarat mengandung. Saya juga terus tak tidur, lepas solat subuh, baca Yassin, berdoa..Entah..tiba2 saya rasa sedih. Saya takut saya tak akan sedar lagi. Saya masih belum bersedia untuk itu. Pukul 8.30 kami bertolak ke UMRA, di temani Ika dan Baby (Achik). Satu2nya peristiwa yang mengharukan bila bersalaman dengan anak2 yang tinggal di rumah. Saya tahan kesedihan itu. Saya mahu anak2 nampak saya happy tapi dalam kereta, airmata saya mengalir juga.



Pukul 10.50 pagi, saya ditolak masuk ke Operation Theatre, diiringi husband dan 2 orang anak kami yang nakal2 tu. Melalui rakaman video, baru saya tersedar betapa perasaan husband pada saya tetap seperti 20 tahun yang lalu...penuh kasih, cinta dan sayang. Mulut saya tak terucap kata ampun, saya simpan dalam hati, menemani saya di bilik pembedahan. Pukul 11 pagi, doktor yang akan menjalankan pembedahan masuk dan 8 minit selepas itu, saya terdengar suara tangisan si Comel. Lahirlah puteri bongsu kami...Farena Alesya.

Esok... birthday husband. Dah janji nak belanja dia makan Nasi Arab. Satu2nya favourite food dia sekarang. Terima kasih Abang..., terima kasih anak2 mama yang sentiasa mendoakan Mama....Apa lagi balasan atas kasih sayang dan pengorbanan dari mereka tersayang? Lagipun, saya nak celebrate sekali birthday Achik yang jatuh pada 28 Mac.

Untuk husband dan anak2, especially Achik, Happy Birthday my dear..Semoga sentiasa dalam rahmat Allah. Amin.

No comments:

Post a Comment