Wednesday 23 February 2011

RUTIN HARI RABU

Hari Rabu menjadi hari yang agak sibuk bagi saya sejak sebulan lebih ini. Kenapa? Sebabnya...hari rabu saya ada kelas hingga pukul 4.00, tetapi terpaksa habiskan awal 10 minit kerana saya perlu menghantar Aiman untuk Ko-Kurikulum pada pukul 4 petang di sekolahnya. Pukul 6 pula saya perlu mengambilnya ( termasuk Ika) semula di sekolah supaya dia ada masa untuk mandi dan solat Asar sebelum dihantar ke Pusat Tuisyen pada pukul 6.55 petang. Nasib baiklah Pusat Tuisyen Mawar tu cuma berdepan saja dengan rumah saya. Memandu cuma mengambil masa 1 minit untuk sampai di pusat tuisyen tersebut.

Lepas maghrib, pukul 8.00 nak kena ambil dia pulak. Sempatlah dia bersolat maghrib di rumah. Itulah rutin saya setiap hari Rabu. Memang betul2 meletihkan dengan keadaan badan yang semakin berat ni. Bukan tak boleh minta hubby ambil anak, tapi kesian juga dengan hubby yang selalu juga balik lewat dengan kerja2 yang banyak dan mencabar. Nampak sangat dia betul2 keletihan. Lagipun biasalah budak2 ni...lebih suka kalau mama yang ambik, boleh melayan diorang nak beli itu ini sebelum sampai ke rumah. Bila semuanya selesai, saya memang rasa letih. Nasib baik ada bibik yang sentiasa berkhidmat menyediakan hidangan makan malam yang menyelerakan dan pantas. Itulah rutin hari Rabu...


No comments:

Post a Comment