Saturday 19 February 2011

DOAKAN MAMA

Saya sering mengaji, lebih kerap ketika saya mengandung. Sama juga seperti kali ini. Cuma bezanya kali ini, saya akan baca lebih banyak dan berulang2 kali. Usia yang semakin meningkat, risiko yang semakin tinggi..saya belum bersedia lagi untuk meninggalkan anak2 saya serta emak dan abah yang sangat2 memerlukan saya.

Setiap masa yang terluang, saya akan rindukan kenangan masa lalu bersama anak2, bermula dari Fitri, Fareha, Aiman, Ika dan Baby. Saya akan mengingati saat2 saya melahirkan mereka, membesarkan mereka, bersama mereka, tak lepas walaupun sesaat. Saya tahu, kalau ditakdirkan apa2 berlaku pada saya, anak2lah yang akan merindui saya, begitu juga emak dan abah. Bagi anak2, bagi abah dan emak, sayalah segala2nya untuk mereka. Setiap kali mengingati mereka, saya berazam untuk menjadi kuat. Saya kena kuat! Saya kena banyak berdoa agar saya selamat dalam kelahiran ini.

Saya menjadi orang yang sangat sensitif sejak akhir2 ini. Tapi saya selalu terfikir, 'kalau saya sensitif pun, apa yang saya dapat?' Saya dah 'immune' dengan semua perasaan tak tentu arah ini. Saya mahu beri yang terbaik untuk anak2 saya serta baby dalam kandungan saya. Saya dah beransur tua..42 tahun. Apa lagi pilihan yang saya ada? Berserah dan bertawakkal kepada Allah. Doa anak2 menjadi kekuatan saya. Apa yang saya buat sekarang ialah setiap hari saya memegang dan memeluk Aiman, Ika dan Baby...berbisik pada mereka 'Doakan mama...'


No comments:

Post a Comment