Friday 14 May 2010

LASER OPERATION

12 Mei yang lepas, saya telah selamat menjalani 'laser operation di Selangor Medical Centre. Dihantar dari DEMC selepas maghrib, dan pembedahan selesai dalam pukul 11.30 malam (mengambil masa 3 jam setengah), terus dihantar semula ke DEMC untuk berehat di wad. Sebaik keluar dari ambulance di DEMC, dari atas 'stretcher', dalam keadaan yang sangat lemah, saya nampak suami, anak2 dan mak abah yang setia menunggu. Terus dihantar ke wad, rupa2nya, keluarga saya terus bergegas menunggu saya di bilik. Keadaan yang lemah, masih dalam keadaan separuh sedar, saya tak dapat nak berkata apa2. Kehadiran doktor yang menjanjikan saya boleh keluar keesokkannya, membuatkan saya rasa saya boleh tidur lena lepas ni.

Pembedahan 3 jam setengah walaupun dalam keadaan sedar, tanpa bius (hanya ubat pelali untuk mengantuk -walaupun tak dapat tidur!), sebenarnya sakit. Walaupun tiada belahan, tiada cucuk sana sini, hanya baring atas mesin yang diliputi jel, sakitnya amat terasa. Benar2 sakit! Rasa nak termuntah pun ada, rasa nak menjerit minta berhentikan mesin pun ada..! Tapi saya tawakkal, berkali2 saya beritahu fikiran saya bahawa saya kena kuat, saya kena sihat!

Jumaat petang, Fareha pulang ke Shah Alam bersama 2 orang kawan2nya. Kehadiran anak2 membuatkan hilang rasa sakit yang masih terasa sikit2 di pinggang sebelah kiri. Apa2 pun, saya bersyukur kerana saya sudah semakin pulih dan sihat.

No comments:

Post a Comment