Sunday 23 January 2011

TETAMU

Rumah kami seringkali dikunjungi tetamu. Kali ini tetamu kami adalah adik bongsu saya, Dikha bersama suami dan anak2. Dikha datang dari Kulai, Johor. Kali pertama datang ke rumah saya. Selalunya kami saja yang berkunjung ke rumahnya bila ada kesempatan. Meriah sungguh rasanya, tambahan pula emak dan abah pun saya ajak datang sekali ke sini. Yang paling meriah, anak2 lah...dapat berjumpa sepupu2nya, lebih2 lagi si Baby (sekarang kena panggil Achik) dapat jumpa Alia, sepupunya yang baru nak masuk usia 3 tahun.

Dikha datang hari Jumaat dan pulang pada hari Ahad. Sepanjang beliau di sini, saya dan suami ambil peluang ini bawa mereka bersiar2. Tempat yang nak sangat saya bawa diorang ni pergi - I-Citylah...! Gembira sungguh mereka dapat melihat suasana meriah di I-City waktu malam. Apalagi..bergambar sakanlah malam tu. Suami saya adalah jurugambar tak rasmi pada malam tu. Hehehe...Nak tengok semua gambar2 tu..? Ada dalam facebook suami saya (tak sempat saya nak copy dalam lap top).

Hari untuk pulang..Alia menangis tak nak balik.."nak Llong..(bahasa pelat, Mak Long-sayalah tu!). Apa taknya..sepanjang 2 hari di Shah Alam ni, nak ke mana2 mesti duduk atas riba saya. Achik pulak kena duduk belakang...tak apelah Achik...

No comments:

Post a Comment